Fietsblog en trainingen

24 juni

De kop is eraf!

Zo ben je nog aan het trainen en lijkt de start nog mijlenver zeg en ineens is het dan alweer 23 juni. De dag ervoor hebben we de spullen gepakt (wat kan er toch ont-zet-tend weinig in die fietstassen) en de laatste items gekocht. met een weersvoorspelling die oploopt tot een luttele 39 graden is een extra bidon geen overbodige luxe! om 8 uur verzamelen in de Rozenstraat om daar met een groep vroege vogels te ontbijten voordat we vertrekken! met pain, croissants en jus d'orange komen we al direct in de Franse sferen. fantastisch om zo uitgezwaaid te worden en ook fijn om te vertrekken van mijn ouderlijk huis, we doen het immers niet alleen voor support Casper maar ook ter ere van mijn lieve vader.

en dan is het 8:30 : op de pedalen and off we go! en nu niet voor 1 dag maar voor een week. Om goed te beginnen (we zijn natuurlijk geen mietjes) is de eerste dag meteen de langste: 112 (+5 voor de lunch) naar Oisterwijk. Door de erehaag van processierupsen en muggen (takke, wat jeukt dat!) moegestreden aangekomen. Nog nooit eerder zulke verzuurde bovenbenen gehad. Volgens de onderweg tegen komende e-bikers geleerd dat een motortje toch handig is. Na een goede nachtrust en een flitsend eerste interview (gênant!) vol goede moet vertrokken voor etappe 2! Het warme weer is behoorlijk pittig met deze afstanden, daarom des te prettiger om sneller dan gedacht en onverwacht bijna tegen het bord van je hotel aan te fietsen! We genieten van een Belgisch biertje en gaan morgen weer vroeg van start!

liefs van ons!

(ps.: lastig typen op een Belgisch toetsenbord! geen foto dit keer want op de laptop van de eigenaresse! (b&b factorij 10 echt een aanrader, prachtige locatie!)

27/28 april
Lang leve de koning en lieve mensen!

Het shirt van Support Casper is een perfect match voor een kleine tocht op koningsdag! helaas wel koud, nat en guur waardoor we het shirt niet in volle glorie konden tonen en we na 50 kilometer toch zijn gezwicht voor een rondje over de vrijmarkt in Den Haag. We moesten tenslotte nog een spaarpot kopen voor de dag van morgen om de opbrengst van de fantastische taarten en bloemen actie in te stoppen! Wat een letterlijk heerlijke actie, waarbij we een mooi en onverwacht groot bedrag hebben opgehaald voor onze actie! met extra veel dank voor de lieverds die hebben gebakken en bloemstukken hebben gemaakt (Mama, Madelein, Gerda, Carla, Marianne, Anje en Anneke)!

En daardoor hebben we een mijlpaal behaald: we hebben meer dan 5000 euro mogen ophalen voor Support Casper! Ongelooflijk!

Het was een koninklijk weekend en een boost voor onze tocht!

22 april
Waardeer de kus van het leven...

...mooie teksten op onbekende bruggen.

Tegen alle waarschuwingen op het nieuws in, leek het ons 2e paasdag met het mooie weer een uitstekend plan om de bollenstreek eens te bewonderen. Via de duinen naar Noordwijk en een stuk omhoog naar Hillegom en Lisse waar er, net als bij de Tour de France, legio aan caravans en mensen langs de bollenvelden om ons aan te moedigen. Ons door de mensenmassa en fietsinfarcten heen trappend, stonden ze nog net niet te juichen langs de kant (het kan ook zijn dat al deze mensen naar de keukenhof gingen, maar dat lijkt ons stug). een prachtige dag waarop we voor het eerst meer dan 100 kilometer hebben gefietst. En eerlijk gezegd ging dat ons nog redelijk goed af! Dat biedt weer perspectief!

7 april

70 en 40...

jaar zijn mijn lieve mama en broer geworden op 5 april. We hebben deze mijlpalen gevierd met een gezellige borrel dit weekend!  70.…is ook de leeftijd die mijn papa net niet heeft mogen halen.

Dankzij alle vrienden en familie die aanwezig waren hebben we weer een ontzettend mooi bedrag mogen bijschrijven voor het goede doel. Daar zijn we dankbaar voor en krijgen we energie van! We zijn vandaag dan ook meteen weer op de fiets gestapt. In mooie wielrenpakjes gesponsord door MooiJong (dank!), was het doel vandaag om 86 kilometer te fietsen. Na ongeveer 30 kilometer heeft Erica nog even getest of het asfalt echt zo hard was als dat het leek door goed onderuit te gaan. Maar ook kneuzingen mogen de pret niet drukken, het wordt hooguit een wat pijnlijke rit!

Of we het gehaald hebben? Natuurlijk: aan het einde van de dag stond er 91 kilometer op de teller.

15 maart 2019

Een cocktail van geluk

Voor degenen die het gemist hebben: het was vorige week zaterdag niet het allerbeste weer! waar het op de heenweg door de duinen nog prachtig was met een klein zonnetje konden we niet anders constateren dan dat fietsen leuk is: we fietsen in een mooie omgeving, een waterig zonnetje, een mooie omgeving, het is gezellig, we zijn lekker aan het bewegen in de buitenlucht en ook nog eens bezig voor een goed doel: Een cocktail van geluk!

Na de derde keer verkeerd fietsen, de tegenwind die steeds harder werd begon dit al iets af te nemen. tijdens de lunch in Leiden beginnen we eerste regendruppels al te vallen en trekt de wind aan. De terugweg bestond uit slagregen, onweer en harde tegenwind en windhozen. Echt ont-zet-tend leuk dat fietsen! Druipend op de mat van het van der Valk hotel in Leiden om even te schuilen. Maar: op karakter toch de 70 km volbracht. En eenmaal thuis na een warme douche, valt alles wel weer mee.

We vertrekken in juni, dus de kans op zulk weer als zaterdag lijkt ons klein, maar keep the fingers crossed want we weten niet of we een hele week zoveel karakter hebben ;)

3 maart 2019

Op de pedalen!

Hup, op de pedalen!

Onze fietsen zijn eerder binnen gekomen dan verwacht en dus konden we dit weekend meteen een trainingsrondje doen. Weten we meteen hoe tegenwind voelt! De eerste training was van Moordrecht via Delft naar Den Haag (ok, ook via Waddinxveen. Borden lezen moeten we ook leren zullen we maar zeggen).

Op de vlakke stukken een aantal e-bikers voorbij geracet, dus dat geeft ons burgers moed! Al met al een kilometer of 45 en voor een eerste keer was dat prima te doen. Volgende week weer verder (en duimen voor iets beter weer).

10 februari 2019

Daar worden we stil van….

Wat een positieve reacties en ontzettend veel mooie donaties hebben we al mogen ontvangen. Daar werden we even stil van….

We hebben natuurlijk niet stilgezeten deze twee weken. Na een paar bezoekjes aan verschillende fietsenwinkels hebben we allebei een mooi stalen ros besteld. Aan de fiets kan het in ieder geval niet liggen!

Verder hebben we contact gehad met de stichting Support Casper om ideeën uit te wisselen en over onze actie te kunnen vertellen. De fietsshirts met het logo is gepast en comfortabel bevonden :)

Gisteren lagen de routekaarten en de ipad op tafel en zijn we aan de slag gegaan met de route. Een kleine berekening leert dat we 650 kilometer blijkbaar ook wat weinig vonden, dus het worden er rond de 710. Binnenkort zullen we de route ook op de website zetten.

Voor nu nog een fijne zondag!

1 februari 2019

Even voorstellen...

Voor degene die ons niet (of maar 1 van ons) kent stellen we onszelf kort voor: wij zijn Mirjam en Erica, komen uit Voorburg en Den Haag en zijn vriendinnen sinds de middelbare school, ondertussen dus al een jaar of  23! Een fijne, mooie vriendschap vol gezelligheid, goede gesprekken, etentjes, weekendjes weg, vakanties en spontane acties.

Deze fietstocht hoort bij die laatste categorie: op dag 1 een idee, op dag 2 een feit en een week later staan we in een fietsenwinkel en zetten we deze website in elkaar.

Typerend voor onze vriendschap: lief en leed, samen de schouders eronder en vol ergens voor gaan. We gaan het allemaal weer meemaken tijdens deze fietstocht naar Parijs voor Support Casper

We zullen jullie de komende maanden af en toe op de hoogte houden van alles wat we doen voor deze fietstocht: extra acties, trainingen of gewoon om het weer even onder de aandacht te brengen!

Het zou fantastisch zijn wanneer er nieuwe behandelmethodes worden gevonden voor deze vreselijke ziekte!

Ons doel/onze wens:

Dat het op korte termijn voornamelijk de overlevenden van deze ziekte zijn die sponsortochten ondernemen en niet meer de nabestaanden....